На путним прелазима широм Србије у прошлој години возачи друмских возила сломили 3.700 рампи, а материјална штета око 500 милиона динара, последњи случај на нишкој „Палилулској рампи“

У прошлој години на путним прелазима широм Србије имали смо 3.700 случајева ломљења браника и полубраника, које су својом неодговорном и непрописном вожњом оштетили возачи друмских возила. Број поломљених браника и полубраника на путним прелазима у 2018. години скоро је дупло већи од просечног броја оваквих случајева у претходним годинама.

„Инфраструктури железнице Србије“ ломљењем рампи на путним прелазима само у прошлој години нанета је директна материјална штета од око 500 милиона динара. За тај новац, „Инфраструктура железнице Србије“ могла је аутоматским рампама да обезбеди око 25 путних прелаза широм Србије.

Последњи овакав случај догодио се у Нишу, на путном прелазу код Палилулске рампе, 29. децембра у вечерњим сатима, када се аутобус јавног градског превоза на линији 8, који саобраћа на релацији Габровачка Река – Паси Пољана, нашао у зони путног прелаза у тренутку када су се рампе већ спуштале. Аутобус је на тај начин онемогућио да се рампе спусте и оштетио уређај путног прелаза, који је пре тога функционисао и био исправан.

                                                                                     

 

Аутоматски путни прелаз на овом месту усклађен је са друмском семафорском сигнализацијом, која је такође била исправна. Аутобус јавног градског превоза у Нишу задржао се у зони затварања путног прелаза у тренутку његовог укључења, иако је имао додатних 15 секунди времена током звучног сигнала да се удаљи из те зоне.

Стручне службе „Инфраструктуре железнице Србије“ располажу потребним информацијама и фотографијама и јуче je Основном јавном тужилаштву у Нишу поднета кривична пријава против одговорних лица за кривично дело угрожавање јавног саобраћаја, према члану 289 Кривичног законика Републике Србије.

Овакво понашање возача аутобуса у Нишу је зачуђујуће и за сваку осуду, нарочито ако се има у виду да се само неколико дана пре тога догодила тешка саобраћајна несрећа у Доњем Међурову.

„Инфраструктура железнице Србије“ и овом приликом апелује на све учеснике у саобраћају да поштују сигнализацију и да се придржавају прописа, јер је то једини начин да се очува безбедност саобраћаја.

Поред тога, поправка сваког од 3.700 браника и полубраника на путним прелазима широм Србије плаћа се новцем грађана Србије, а осим што су ти додатни трошкови изузетно велики, за поправку поломљених рампи потребно је десетак дана.

„Инфраструктура железнице Србије“ зато и овом приликом истиче да се само заједничким напорима и одговорним понашањем учесника у саобраћају, на путним прелазима могу очувати и унапредити безбедност и спречити несреће.

Објављено у Вести