Završena rekonstrukcija pruge Šabac – Loznica – Brasina, putnički vozovi ponovo nakon 13 godina

– Danas je za Vladu Srbije razvoj železnice prioritet i pored toga što ulažemo nekoliko milijardi evra u modernizaciju železničkih koridora, ove i naredne godine obnovićemo i 280 kilometara regionalnih pruga širom Srbije. Drago mi je da smo ispoštovali rok, jer smo 28. marta prilikom početka radova na ovoj pruzi najavili da će radovi biti završeni do 1. septembra, kao što je i bilo, – rekla je potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture prof. dr Zorana Mihajlović, 31. avgusta u železničkoj stanici Loznica, prisustvujući obeležavanju završetka radova na rekonstrukciji pruge Šabac – Loznica – Brasina.
 


 
„Infrastruktura železnice Srbije“ uspešno je i u roku završila radove na rekonstrukciji pruge Šabac – Loznica – Brasina i na taj način stvorila uslove za uspostavljanje redovnog putničkog železničkog saobraćaja između Šapca i Loznice nakon punih trinaest godina.

 

Nakon što je u renoviranoj železničkoj stanici Loznica generalni direktor „Infrastrukture železnice Srbije“ Miroljub Jevtić upoznao potpredsednicu srpske Vlade šta je sve u proteklih pet meseci učinjeno na rekonstrukciji pruge od Šapca do Brasine, obraćajući se mnogobrojnim gostima, meštanima, železničarima i predstavnicima medija Mihajlovićeva je izjavila:

– Ova pruga ne znači samo povratak putničkog saobraćaja kog nije bilo 13 godina, nego i brži teretni saobraćaj i mogućnost da radimo više na međunarodnom nivou. Kao što i sami znate, vozovi su na pojedinim delovima ove deonice saobraćali brzinom 10, 15 i 30 kilometara na sat, zbog čega su teretni vozovi putovali i više od šest sati. Od danas će remontovanom deonicom putnički vozovi moći da idu 80 kilometara na sat, a za prevoz robe biće im potrebno sat i po, što je od velike važnosti zbog razvoja privrede i konkurentnosti tržišta“, rekla je Mihajlovićeva i naglasila da je osovinsko opterećenje pruge sada povećano sa 16 na 22,5 tona, što će omogućiti da teretni vagoni više ne saobraćaju poluprazni.

-Ne ulažemo slučajno nekoliko milijardi evra u modernizaciju Koridora 10, u brzu prugu Beograd–Budimpešta i obnovu regionalnih pruga, koje su nam jednako važne jer nijedan deo Srbije nije zaboravljen“, zaključila je potpredsednica Vlade Srbije.

Generalni direktor „Infrastrukture železnice Srbije“ Miroljub Jevtić rekao je da je proteklih meseci rekonstruisano ukupno 53 kilometra pruge od 65 koliko iznosi njena dužina, da su urađeni peroni na deset stajališta, a da je urađeno 16 putnih prelaza.

– Rekonstruisali smo 24 kilometra pruge između Šapca i Brasine, i to na deonicama Petlovača – Lešnica i Loznica – Gornja Koviljača, koje su bile u izuzetno lošem stanju i gde je brzina vozova bila svega 10 kilometara na sat. Osim radova na ove dve deonice, „Infrastruktura železnice Srbije“ angažovala je sopstvena sredstva, kadrove i mehanizaciju i rekonstruisala još 15 kilometara pruge između Lešnice i Loznice, gde je brzina vozova sa 35 povećana na 80 kilometara na sat, kao i 14 kilometara pruge na deonici Štitar – Petlovača, gde je brzina vozova sa 50 povećana na 80 kilometara na sat. pored toga, obnovljena je zgrada železničke stanice u Loznici, a vrednost radovaiznosila je oko pet miliona dinara, dok je u graničnoj stanici Brasina postavljeno reflektorsko osvetljenje i za to izdvojeno jedanaest miliona dinara, a stanovnici naselja Majur su nakon rekonstrukcije pruge po prvi put dobili svoje železničko stajalište, – rekao je Jevtić.

Prema njegovim rečima, vrednost izvedenih radova na pruzi Šabac – Loznica – Brasina iznosi 2 milijarde 507 miliona dinara.

– A ničega od ovoga ne bi bilo, da nije bilo ogromnih napora koje su uložili predsednik i Vlada Republike Srbije da se u obnovu železnicu ulože investicije od više milijardi evra i da će ona u svakom smislu postati sastavni deo evropskih železnica – istakao je Jevtić.

On je naglasio da će zahvaljujući uspešno sprovedenoj reformi srpskih železnica, „Infrastruktura železnice Srbije“ ove godine svoj prihod od naknade za pristup železničkoj infrastrukturi u visini od 1,9 milijardi dinara uložiti u obnovu regionalnih pruga u Srbiji, zahvaljujući čemu će biti ove godine rekonstruisane pruge Pančevo-Orlovat-Novi Sad, Novi Sad – Zrenjanin, Mala Krsna – Požarevac i Požarevac – Majdanpek, što sa prugom Loznica – Šabac – Brasina čini ukupno 280 kilometara regionalnih pruga.

Jevtić je rekao i da će od 1. septembra između Loznice i Šapca saobraćati dva para putničkih vozova i da će vreme putovanja biti 68 minuta, uz cenu karte od 242 dinara, a da će jedan par večernjih vozova saobraćati za svega 50 minuta, uz istu cenu vozne karte.

Na pitanja novinara, Jevtić je rekao i da su prošle nedelje Gradu Loznici dostavljeni lokacijski uslovi za izgradnju pasarele na prostoru železničke stanice.

 

Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Neđo Trninić rekao je da mu je drago što pruga Šabac-Loznica-Brasina više neće biti tema na bilateralnim sastancima i da je njena rekonstrukcija otvorila mogućnost da se putničkim železničkim saobraćajem povežu Banjaluka i Doboj, a svakako i Sarajevo, prema Beogradu.

„Ova pruga je ulaz u Republiku Srpsku iz Srbije i izlaz iz Republike Srpske u svet“, dodao je Trninić.

Gradonačelnik Loznice Vidoje Petrović rekao je danas da su obnova stanice Loznica i rekonstrukcija pruge Šabac – Loznica – Brasina važni za građane Loznice, Podrinja i Zapadne Srbije i da ovaj projekat predstavlja dokaz da se realizuje program ekonomske obnove ovog dela zemlje, definisan prilikom posete predsednika Srbije Aleksandra Vučića u septembru prošle godine.

Načelnik Mačvanskog okruga Dragoslav Milanović posebno je istakao da je projekat završen u roku i kvalitetno i zahvalio svima koji su u njemu učestvovali.

Nakon završetka svečanog obeležavanja završetka radova na rekonstrukciji pruge Šabac – Loznica, prvi promotivni voz sa putnicima nakon punih trinaest godina krenuo je iz železničke stanice Loznica do Šapca.

 

Do 9. decembra dnevno će saobraćati tri para putničkih vozova između Loznice i Šapca, a od 9. decembra sa stupanjem na snagu novog železničkog reda vožnje najavljeno je i produženje linije do stanice Zvornik Novi.

Svečanosti u železničkoj stanici Loznica prisustvovali su i generalni direktori železničkih kompanija, predstavnici Grada Loznice, javnih preduzeća i izvođača radova, kao i brojni građani.

 

Pruga Šabac–Loznica izgrađena je 1950. godine i u proteklih sedam decenija nisu rađene značajnije sanacije pruge, zbog čega je brzina vozova na više deonica ove pruge bila svega deset kilometara na sat. Zbog lošeg stanja koloseka dogodio se veći broj iskliznuća teretnih vozova, a putnički železnički saobraćaj između Šapca i Loznice obustavljen je još pre trinaest godina.

Posted in Vesti.