Intervju generalnog direktora Miroljuba Jevtića za međunarodni časopis „BRUSSELS RESEARCH GROUP“: Brzine železničkog saobraćaja od 200 km/sat u naredne četiri godine

Međunarodni  časopis “Brussels Research Group“ u svom junskom broju objavio je intervju sa generalnim direktorom „Infrastrukture železnice Srbije“ Miroljubom Jevtićem. Naslov intervjua je „Brzine železničkog saobraćaja od 200 km/sat u naredne četiri godine“. Intervju je objavljen u tematskom broju, koji predstavlja vodič za investitore u Srbiji, u brojnim oblastima, pored ostalog i u transportu, industriji, ekonomiji, finansijama i turizmu. U ovom tematskom broju objavljen je i intervju sa potpredsednicom srpske Vlade Zoranom Mihajlović, kao i sa generalnim direktorima većeg broja najvećih srpskih kompanija i organizacija.

BRZINE ŽELEZNIČKOG SAOBRAĆAJA OD 200 KM/H U NAREDNE ČETIRI GODINE

Intervju Miroljuba Jevtića, generalnog direktora „Infrastrukture železnice Srbije“  za međunarodni časopis „Brussels Research Group“ (BRG)

Kako se razvija segment železničkog saobraćaja u Srbiji?

Sistem železničke infrastrukture Srbije u 2018. godini nudi bezbednu i pouzdanu uslugu. To je efikasan i uspešan segment i pokazatelj privrednog rasta. Srbija ukupno investira oko 5 milijardi evra za poboljšanje saobraćajne mreže. Ovo je jasno vidljivo posebno u okviru železničkog sektora. Srbija nastavlja seriju ogromnih infrastrukturnih investicija,  pre svega da bi unapredila kapacitete svoje železnice. Ove investicije će povećati značaj nacionalnog i regionalnih sistema. U sledećih nekoliko godina ceo sektor će moći da podrži povećanje tranzita i ispuni buduće potrebe regiona.

Koja poboljšanja su implementirana kako bi se povećale železničke brzine?

            Železnički sistem Srbije je veoma bezbedan, a veliki projekti će doneti standard evropskih brzina u region. Rehabilitacija kako Koridora H,  tako i regionalnih pruga omogućiće povećanje brzina i doneti koristi svim regionima Srbije. Neki segmenti železničke infrastrukture, gde je došlo do pogoršanja stanja, prouzrokovali su smanjenje brzina kroz Srbiju. Ove pružne deonice će biti obnovljene po hitnom postupku tokom 2018. godine i omogućiće značajno povećanje brzina u regionu.

            Prvenstveno želimo da istaknemo projekat brze pruge Beograd – Subotica kao jednog od najznačajnijih projekata gde će biti moguće dostići brzine do 200 km/h. Navedeni projekat će značajno unaprediti performanse sektora. Građevinski radovi su već započeli i napreduju velikom brzinom. Ova deonica će biti deo nove dvokolosečne pruge na relaciji Srbija – Mađarska, koji će unaprediti železnički robni saobraćaj. Ova poboljšanja će dozvoliti povećanje tranzita robe sa sadašnjih 12 na 20 miliona tona godišnje.

Koji drugi železnički projekti su trenutno u toku?

            Još jedan značajan projekat u 2018. godini biće premeštanje glavne železničke stanice u Beogradu na novu lokaciju. Nova zgrada i objekti biće moderni i dizajnirani uzimajući u obzir postojeće potrebe, kao i planirani budući razvoj. Time će se pospešiti implementacija budućih projekata i omogućiti razvoj novih poslovnih aktivnosti. Pored toga, nova stanica će u velikoj meri unaprediti ugled Beograda i postati novo transportno čvorište. Ona će biti simbol revitalizacije. To je samo „vrh ledenog brega“ kada se radi o železničkim projektima. Mi ohrabrujemo međunarodnu zajednicu da dođe i koristi novu srpsku železničku infrastrukturu kada bude u potpunosti završena i puštena u rad.

Koje ekonomske diversifikacije će ubrzati revitalizacija železnice?

            Železnički sektor je katalizator srpske privrede i daleko prevazilazi delokrug kratkoročnih  poslova izgradnje. On će kontinuirano povećavati konkurentnost zemlje na regionalnom nivou i omogućiti mnogim industrijama da se razvijaju uz nove mogućnosti koje nudi železnica. Investitori bi naročito trebalo da uzmu u obzir ogromne mogućnosti koje pruža nova železnička infrastruktura. Neki od primera odnose se na robni traznitni saobraćaj u pogledu izgradnje logističkih centara. Koncesija železnice će takođe postojati.

            Dodatni segment koji će se pospešiti unapređenjem železničke infrastrukture jeste putnički saobraćaj. Brzina od 200km po času u naredne četiri godine bukvalno će otvoriti mnoge mogućnosti u okviru razvoja međunaronarodnog železničkog saobraćaja.

            Sve to može u velikoj meri pospešiti regionalnu saradnju, unaprediti turizam i omogućiti ljudima ugodan prevoz širom celokupnog kontinenta.

Posted in Vesti.