Libor Lohman, izvršni direktor „Zajednice evropskih železnica“: Pozitivne ocene i vidan napredak u modernizaciji železničke infrastrukture u Srbiji

Libor Lohman, izvršni direktor Zajednice evropskih železnica i infrastrukturnih kompanija (CER) u razgovoru sa generalnim direktorom „Infrastrukture železnice Srbije“ Miroljubom Jevtićem 8. maja u Beogradu, izuzetno je pozitivno ocenio aktivnosti koje ova kompanija realizuje i najavljene investicije u železničku infrastrukturu Srbije.

Lohman je tom prilikom pohvalio napore srpskih železnica i istakao da se u odnosu na poslednje tri godine vidi izuzetan napredak i investiranje u infrastrukturu i unapređenje usluga, kao i pomak koji je sve bliži evropskim standardima.

Ujedno, Lohman je istakao i da je CER na raspolaganju „Infrastrukturi železnice Srbije“ ukoliko postoji potreba da nešto učine u korist naše kompanije u Briselu.

Miroljub Jevtić je ukazao da je Vlada Republike Srbije u proteklom periodu posvetila izuzetno veliku pažnju železnici i železničkoj infrastrukturi. To se najbolje vidi po činjenici da je vrednost radova u ovom trenutku u železničku infrastrukturu dve milijarde evra, a planirano je ulaganje Vlade Republike Srbiji još dodatnih milijardu evra.

On je istakao da je najveći projekat koji se radi u ovom trenutku pruga za velike brzine Beograd – Subotica – granica sa Mađarskom i da je ona podeljena na tri deonice, od kojih se dve finansiraju iz kineskog, a jedna iz ruskog kredita.  

Jevtić je Lohmana upoznao i sa projektima modernizacije koji su realizovani u proteklom periodu, poput pruge Rakovica – Resnik na južnom izlazu iz Beograda, obnove 112 kilometara pruge na Koridoru 10 i 77 kilometra pruge od Beograda do Valjeva na međunarodnoj pruzi između Srbije i Crne Gore, kao i rekonstrukcije i  izgradnje 15 kilometara pruge između Beograda i Pančeva.

On je najavio da do kraja godine treba da budu raspisana dva tendera iz kredita Evropske investicione banke, i to za deonicu prve faze pruge Niš- Dimitrovgrad, kao i za prugu od Beograda do Male Krsne.

„U ovom trenutku nema ni jedne deonice pruge duž Koridora 10 na kojoj nije počela gradnja ili na kojoj nije barem urađen idejni projekat“, istakao je  Miroljub Jevtić, i gostu iz Brisela posebno ukazao na poslove koje „Infrastruktura železnica Srbije“ finansira iz sopstvenih sredstava što je uslovilo da je za poslednjih šest meseci broj laganih vožnji smanjen sa 300 na 150 kilometara pruga u Srbiji, a da će do kraja godine biti završen remont tri regionalne pruge ukupne dužine 250 kilometara, što ukupno nije urađeno za proteklih 25 godina.

Lohmana je zanimalo na koji način se finansira tekuće održavanje pruga u Srbiji, pa mu je Jevtić objasnio da se to čini na isti način kao i u celokupnoj Evropskoj Uniji, jedina je razlika u visini finansijskih sredstava koja se izdvajaju.

-Održavanje se finansira iz ugovora sa operaterima, a koristi se i materijal dobijen prilikom modernizacije pruga na koridorima, koja se finansira iz međunarodnih kredita, – objasnio je Jevtić.

Čelnici CER-a i „Infrastrukture železnice Srbije“ razgovarali su i o aktivnostima koje naša kompanija preduzima sa ciljem povećanja bezbednosti na putnim prelazima u Srbiji. Jevtić je podsetio da putni prelazi nisu samo problem u našoj zemlji i posebno ukazao na nedisciplinu ostalih učesnika u saobraćaju koji ugrožavaju bezbednost i oštećuju prelaze. Jevtić je Lohmana upoznao sa aktivnostima na uređenju i modernizaciji putnih prelaza u Srbiji, ali i sa društveno odgovornom akcijom „Pravilno je bezbedno“ za učenike mlađih razreda osnovnih škola širom Srbije, sa ciljem povećanja bezbednosti na putnim prelazima.

Nakon sastanka, Lohman je obišao i železničku stanicu Beograd Centar u Prokopu, koja od 1. jula ove godine postaje glavna železnička stanica u Beogradu.

Milutin Milošević, direktor „Beogradčvora“, u prisustvu predstavnika „Infrastrukture železnice Srbije“, na čelu sa predsednikom Skupštine ove kompanije Nebojšom Bojovićem, upoznao je uvaženog gosta sa projektom  Beogradskog železničkog čvora i posebno izgradnjom, kapacitetima i budućim razvojem železničke stanice Beograd Centar u Prokopu.

           

 

Posted in Vesti.