Žeželjev most – simbol moderne Srbije

Potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prof. dr Zorana Mihajlović, poručila je danas da je Žeželjev most simbol vizije kojoj Srbija teži, a to je da bude moderna, razvijena država, povezana sa susedima i buduća članica Evropske unije.

Potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prof. dr Zorana Mihajlović 26. marta, zajedno sa komesarkom Evropske Unije za transport Violetom Bulc, pokrajinskim premijerom Igorom Mirovićem i gradonačelnikom Novog Sada Milošem Vučevićem, prešla je prvim vozom preko Žeželjevog mosta i obišla gradilište na kojem se odvijaju završni radovi pre puštanja železničkog saobraćaja.

Tom prilikom najavljeno je da će redovan železnički saobraćaj preko novoizgrađenog Žeželjevog mosta u Novom Sadu biće uspostavljen početkom aprila.

-Svake nedelje smo bili na ovom gradilištu svi mi, iz Vlade Srbije, pokrajinske vlade, Delegacije Evropske unije, kako bismo proverili kako napreduju radovi i danas možemo da kažemo da početkom aprila puštamo železnički saobraćaj, – rekla je Mihajlovićeva.

Ona je dodala da mostovi ne samo da spajaju ljude, već i pokazuju šta sve jedna država može da uradi, podsetivši da se ovaj most nalazi na međunarodnom železničkom Koridoru 10.

“Prošlost nećemo zaboraviti, ali ono što treba da radimo je da stvaramo budućnost. Srbija vidi sebe kao centralnu zemlju Zapadnog Balkana, koja želi da bude bolje povezana sa svojim susedima i na putu ka Evropskoj uniji. Sve što radimo kao Vlada, radimo za naše građane, i infrastruktura koju gradimo, i povezivanje sa susedima, i sve što činimo da Srbija bude moderna i razvijena zemlja”, rekla je Mihajlovićeva.

Potpredsednica Vlade je navela i da je ukupna vrednost infrastrukturnih projekata u Vojvodini, tekućih i planiranih, uključujući drumski, železnički i vodni saobraćaj, blizu dve milijarde evra.

Evropska komesarka za transport Violeta Bulc rekla je da je danas poseban trenutak i da se pre godinu dana, kada je bila na Žeželjevom mostu, sa Zoranom Mihajlović dogovorila da će se za godinu dana naći na istom mestu kada most bude završen. I Srbija je ispoštovala sve što je dogovoreno, rekla je Bulcova.

“Ovaj most ne povezuje samo dve strane reke, nego je i simbol povezivanja sa Evropskom unijom. To je jasna poruka da se Zapadni Balkan nalazi na istoj mapi sa EU i da je na Srbiji i ostalim zemljama regiona da odluče kojom brzinom žele da uđu u EU”, rekla je Bulcova, i pozvala da se iskoriste prednosti povezivanja sa, kako je rekla, “najvećom ekonomijom sveta”.

-Očekujem da posle puštanja železničkog saobraćaja u narednih nekoliko meseci bude pušten i drumski saobraćaj. Od kada postoji dobra koordinacija između republičke i pokrajinske vlade i Delegacije EU, projekat je počeo uspešno da se privodi kraju, bez finansijskih i tehničkih problema koji su postojali u prošlosti, – rekao je pokrajinski premijer Igor Mirović.

Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević zahvalio je na velikoj podršci pokrajinske i republičke vlade za realizaciju projekta kojim će most srušen pre 19 godina u bombardovanju biti obnovljen, i dodao da Novi Sad zaslužuje da dobije i nove mostove na Dunavu.

U vozu koji je putovao od železničke stanice u Novom Sadu do stanice u Petrovaradinu bili su i šef Delegacije EU u Srbiji Sem Fabrici, predstavnici srpskih železnica, izvođača – španske kompanije “Azvi”, ruskog “RŽD internešenela” i drugih učesnika u projektu.

Pre obilaska Žeželjevog mosta, Mihajlovićeva i Bulcova razgovarale su u Vladi Srbije o infrastrukturnim projektima koje Srbija realizuje, posebno projektima koji su deo Agende povezivanja, kao i planovima Beograda kao sedišta Transportne zajednice Zapadnog Balkana.

Novoizgrađeni Žeželjev most preko Dunava u Novom Sadu nalazi se na trasi međunarodne železničke pruge Beograd-Novi Sad-Subotica i sastavni je deo projekta Beograd – Budimpešta.

Izgrađen je umesto starog Žeželjevog mosta, koji je srušen u bombardovanju aprila 1999. godine, kada je više puta pogođen raketama.

Novi Žeželjev most dug je 474 metra, a širok 31 metar. Ima dva železnička koloseka, dve saobraćajne trake za drumski saobraćaj i po dve pešačko biciklističke staze.

Vrednost projekta je oko 54,8 miliona evra, a u finansiranju su učestvovale Autonomna Pokrajina Vojvodina, Grad Novi Sad i Delegacija Evropske Unije.

Izvođač radova bila je španska kompanija „AZVI“, u konzorcijumu sa italijanskom firmom „TADEI“ i španskom „HORTA KOSLADA“.

Novoizgrađeni Žeželjev most usklađen je i sa projektom modernizacije i izgradnje pruge Stara Pazova – Novi Sad, u okviru projekta pruge za velike brzine između Beograda i Budimpešte.

Posted in Aktuelni događaji, Vesti.