Srbija reformiše železnicu po standardima Evropske Unije

-Srbija se u poslednjih nekoliko godina strateški opredelila ne samo da razvija svoju železnicu, nego i da uskladi svoje propise sa propisima Evropske Unije. Mogu da kažem da smo mi na dobrom putu. Pre četiri godine bilo bi me sramota da govorim na jednoj ovakvoj konferenciji i da kažem u kakvom stanju je železnički transport i naš zakonodavni okvir. Ali danas ponosno mogu da kažem da je Srbija svoju železnicu postavila na zdrave osnove – poručila je potpredsednica srpske Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture prof.dr Zorana Mihajlović, na konferenciji o međunarodnoj železničkoj regulativi „EUMedRail“, 6. februara u Beogradu.

Međunarodna železnička regulativa, prekogranični železnički saobraćaj, sigurnost na železnici i dalja saradnja bile su glavne teme dvodnevne konferencije „EUMedReil“, koja je 6. i 7. februara održana u Beogradu.
Ova događaj deo je Euro-Mediteranskog železničkog projekta (EUMedRail), koju su organizovali Direkcija za železnice, Agencija za železnicu Evropske Unije i Međuvladina organizacija za međunarodni prevoz železnicom (OTIF), a skupu je prisustvovalo preko 50 učesnika ovog projekta iz više zemalja i međunarodnih organizacija.

Potpredsednica Vlade Srbije je otvarajući konferenciju 6. februara u Narodnoj Skupštini istakla da je danas srpska železnica kao bicikl, jedan točak su reforme, a drugi investicije i usklađivanje zakona sa Evropskom Unijom. Mihajlovićeva je rekla da su danas naši zakoni u većini usklađeni sa zakonima u Evropskoj Uniji i da je u toku priprema još tri zakona, za koja veruje da će se brzo naći u Parlamentu.

– Ponosna sam na političku volju Vlade da napravi iskorak u železnici. Naš stateški cilj je ulazak u EU, ne samo u smislu zakonodavnih aktivnosti, već i u implementaciji tih zakona, što nas dalje vodi ka železnici koja će biti brza i efikasna i železničkim preduzećima koja će da budu profitabilna“, rekla je Mihajlovićeva.
Potpredsednica Vlade je istakla i da je sve što Srbija radi u železničkom saobraćaju u strateškom interesu zemlje, rekavši da su u prethodnim godinama ljudi izgubili veru u železnicu, ne shvatajući efikasnost i ekološku prednost železničkog saobraćaja.
– Za nas su najvažniji koridori, u koje ulažemo novac i investicije, rekonstruišemo pruge. Zaključno sa sledećom godinom mi ćemo imati 450 kilomertara rekonstruisanih pruga, na kojima će prosečna brzina vozova biti 110 kilometara na sat. Pre četiri godine mi nismo imali ni jedan kilometara rekonstruisanih pruga, imali smo pruge na kojima je prosečna brzina bila 40 do 50 kilometara na sat, a da ne govorim o deonicama na kojima je to bilo i mnogo niže, – istakla je Mihajlovićeva.

Fransoa Daven, generalni sekretar Međuvladine organizacije za međunarodni prevoz železnicom (OTIF) istakao je značaj ove međunarodne konferencije. „Razgovaraćemo o sprovođenju propisa u železničkom saobraćaju i partnerstvu sa Srbijom koja je veoma važan i aktivan član OTIF-a“, rekao je Daven.
Ričard Lokert iz Evropske agencije za železnice rekao je da je ovo jedno od najvećih okupljanja u oblasti železničkog saobraćaja, istakavši značaj zbog povezivanje zemalja EU i regiona Zapadnog Balkana.
U ime Evropske komisije, zahvalnost Srbiji uputio je Bertran Kolinjon. „Srbija je značajan partner, jer je pokazala veliki napredak u usklađivanju svojim propisa sa standardima EU i reformi železnice“, rekao je Kolinjon.
Projekat „EUMedRail“, koji finansira Generalna direkcija za susedstvo i proširenje Evropske komisije, pored ostalog, ima zadatak i da pruži tehničku pomoć u oblasti međunarodne železničke regulative i u drugim susednim zemljama.

 

Posted in Vesti.