Miroljub Jevtić, generalni direktor „Infrastrukture železnice Srbije“: Ove godine u tekuće održavanje uložićemo oko 1,9 milijardi dinara

 -„Infrastruktura železnice Srbije“ u 2018. godini uložiće 1,9 milijardi dinara u tekuće održavanje postojeće železničke infrastrukture. Na taj način ne samo da ćemo stvoriti uslove za bezbedniji i redovniji železnički saobraćaj na srpskim prugama, već ćemo i u punoj meri valorizovati velika investiciona ulaganja u projekte modernizacije čija je realizacija u toku. Cilj nam je da se u ovoj godini dužina laganih vožnji na celokupnoj mreži pruga svede na ispod 50 kilometara, – izjavio je dr Miroljub Jevtić, generalni direktor „Infrastrukture železnice Srbije“, povodom najznačajnijih planova ove kompanije u novoj godini.

Aktivnosti na tekućem održavanju železničke infrastrukture u Srbiji intenzivno su započele već od prvog dana u novoj godini, uz maksimalno angažovanje teške mehanizacije, kako bi ambiciozni planovi bili u potpunosti realizovani. „Infrastruktura železnice Srbije“ organizovala je posao tako da se svakodnevno mašinski reguliše  prosečno desetak kilometara koloseka.

Na taj način, ova železnička kompanija nastavila je maksimalnu mobilizaciju svih tehničkih i kadrovskih resursa na tekućem održavanju pruga, koje je intenzivno započeto u poslednjem kvartalu prošle godine i rezultiralo na kraju 2017. godine smanjenjem dužine laganih vožnji sa 296 na 179 kilometara, odnosno čak za 117 kilometara, ili 40,5 odsto.

Pored toga, u toku je remont 113 kilometara pruge  Pančevo – Orlovat – Novi Sad, kako bi „Infrastruktura železnice Srbije“ stvorila uslove za ponovno uspostavljanje redovnog putničkog železničkog saobraćaja između Novog Sada i Zrenjanina od 1. septembra 2018. godine novim ruskim dizel-motornim garniturama nabavljenim kreditom Ruske federacije. Istovremeno, remontom pruge Pančevo – Orlovat – Novi Sad „Infrastruktura železnice Srbije“ stvara uslove i da teretne železničke kompozicije od 30. juna 2018. godine više ne prolaze obilaznicom oko Kalemegdana kroz centar glavnog grada, jer se od tada saobraćaj  više neće odvijati  deonicom  Beograd – Beograd Spoljna – Beograd Dunav.

U toku je i tenderski postupak javne nabavke za remont dve deonice na pruzi Ruma – Šabac – Donja Brasina – državna granica, i to: Petlovača – Lešnica (12 kilometara) i Loznica – Gornja Koviljača ( 11,3 kilometara). Takođe, tenderski postupak započet je i za remont tri i po kilometra pruge Predejane – Džep, na magistralnoj pruzi Beograd – Niš – Preševo.

Inače, „Infrastruktura železnice Srbije“ u poslednjem kvartalu 2017. godine građevinski je uredila šesnaest putnih prelaza, od čega po tri u Nišu i beogradskom naselju Ripanj, po dva u Kragujevcu i Kraljevu, a po jedan u Odžacima, Vrbasu, Žablju, Požarevcu, Zrenjaninu i Surčinu. Po Jevtićevim rečima, uređenje putnih prelaza je na vrhu prioriteta „Infrastrukture železnice Srbije“.

Posted in Vesti.