Na srpskim prugama 10. decembra počeo da važi novi železnički red vožnje

U nedelju, 10. decembra 2017. godine na srpskim prugama stupio je na snagu novi železnički red vožnje u unutrašnjem i međunarodnom putničkom i robnom saobraćaju, koji će važiti do 8. decembra 2018. godine.

Generalni direktor „Infrastrukture železnice Srbije“ Miroljub Jevtić primio je petnaest minuta nakon ponoći, u noći između 9. i 10.decembra, raport od pomoćnika direktora za operativne poslove Vladimira Krkobabića o uspešnom prelasku na organizaciju saobraćaja po novom železničkom redu vožnje.

U vreme prelaska na novi železnički red vožnje na srpskim prugama bilo je ukupno 49 vozova, od čega 10 u putničkom i 39 u teretnom saobraćaju.

„Infrastruktura železnica Srbije“ je u novi red vožnje ušla sa 160 kilometara pruga na kojima je brzina vozova povećana na 80 – 120 kilometara na sat i smanjenim dužinama laganih vožnji za 50 kilometara, zahvaljujući sveobuhvatnim projektima modernizacije i rekonstrukcije železničke infrastrukture u Srbiji.

Generalni direktor „Infrastrukture železnice Srbije“ Miroljub Jevtić, sa saradnicima, tokom večeri obišao je železničku stanicu Radinac i Operativni odsek u Požarevcu, kako bi se uverio da je sve spremno za prelazak na novi železnički red vožnje, ali i upoznao se sa situacijom na terenu.

Jevtić je zatim, zajedno sa državnim sekretarom u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Miodragom Poledicom, obišao i železničku stanicu Beograd Centar u Prokopu, Centar za daljinsko upravljanje u Topčideru i Telekomandu u Makišu.

 

U železničkoj stanici Beograd Centar posebna pažnja prilikom obilaska posvećena je pripremljenosti ove stanice da preuzme saobraćaj gotovo svih putničkih vozova u unutrašnjem saobraćaju, koji su do sada saobraćali iz Glavne železničke stanice Beograd.

Rukovodstvo „Infrastrukture železnice Srbije“ obišlo je i organizacione delove ove kompanije u Nišu, Novom Sadu i Požegi.

Organizacija saobraćaja po novom redu vožnje urađena je na osnovu raspoloživih infrastrukturnih kapaciteta i smernica dobijenih od „Srbija Voza“. Po novom redu vožnje, u putničkom saobraćaju predviđeno je ukupno 398 vozova. Od toga, 26 je međunarodnih, 236 u unutrašnjem saobraćaju, 133 vozova beogradske gradske železnice BG Voz i tri agencija voza.

Svakako najveća novina je da je saobraćaj gotovo svih vozova u unutrašnjem putničkom saobraćaju iz železničke stanice Beograd premešten u novu glavnu železničku stanicu Beograd Centar u Prokopu.

Iz dosadašnje glavne železničke stanice Beograd u unutrašnjem putničkom saobraćaju od 10. decembra saobraćaju samo tri para vozova između Beograda i Novog Sada, dok se čitav međunarodni putnički saobraćaj i dalje odvija preko glavne železničke stanice Beograd.

U međunarodnom putničkom saobraćaju najveća je novina da će voz između Beograda i Soluna po novom železničkom redu vožnje sada saobraćati svaki dan, dok će između Beograda i Sofije saobraćati tokom letnje turističke sezone, od 15. juna do 17. septembra 2018. godine, a u ostalom delu godine saobraćati na relaciji Dimitrovgrad – Sofija.

Dosta izmena u organizaciji saobraćaja biće i u sistemu beogradske gradske železnice BG Voz. Broj polazaka BG Voza dnevno po novom redu vožnje povećan je za 30 i sada iznosi 133. Granične stanice BG Voza biće u novom redu vožnje Btajnica, Resnik i Ovča. Tokom trajanja novog reda vožnje, zbog radova na izgradnji pruge za velike brzine, između Beograda i Budimpešte, na deonici Beograd Centar – Zemun, BG Voz će između Batajnice i Ovče saobraćati na svakih 60 minuta, ali će naknadno biti objavljeno kada će ta izmena početi da važi. Takođe, nakon što u drugom kvartalu 2018. godine bude završena rekonstrukcija pruge Topčider – Resnik, biće uspostavljena organizacija saobraćaja na relaciji Resnik – Ovča – Resnik, a vozovi će u zavisnosti od doba dana saobraćati na 15, odnosno 30 ili 45 minuta.

Po novom redu vožnje, nakon što BG Voz počne da saobraća do Resnika, u Resniku je planirana veza vozova iz sistema beogradske gradske železnice i vozova iz unutrašnjeg saobraćaja, koji saobraćaju na relacijama za i iz Niša, kao i za i iz Užica.

U STANICI Batajnica planirana je veza vozova iz sistema BG Voza sa vozovima iz unutrašnjeg saobraćaja koji saobraćaju za i iz Šida, odnosno za i iz Novog Sada i Subotice, dok je u stanici Pančevački most planirana veza vozova iz sistema BG Voza sa vozovima iz unutrašnjeg saobraćaja koji saobraćaju iz i za Vršac, kao i iz i za Zrenjanin.

U teretnom železničkom saobraćaju, organizacija prevoza za potrebe „Srbija Karga“ kao državnog operatera urađena je za obim prevoza od 13 miliona tona robe. Osim „Srbija Karga“, na srpskim prugama po novom redu vožnje saobraćaće u teretnom saobraćaju i dva privatna operatera „Kombinovani prevoz“ i „Despotija“.

Posted in Vesti.