Почели радови на модернизацији пруге Београд – Будимпешта

Радови на изградњи и модернизацији пруге Београд Центар – Стара Пазова, као првој деоници у оквиру изградње пруге за велике брзине између Београда и Будимпеште, свечано су отворени на железничкој станици Земун. Почетку радова на манифестацији “Колосек за будућност” присуствовали су председница Владе Републике  Србије Ана Брнабић, потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре проф. др Зорана Михајловић, др Мирољуб Јевтић, генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“, представници кинеских компанија које ће радити на реализацији пројекта, као и друге званице.

Премијерка Србије Ана Брнабић указала је да је пруга Београд – Будимпешта важан пројекат, јер је “први прекогранични пројекат у оквиру сарадње ’16 плус један’, потписан је први трипартитни уговор за његову реализацију, а први је пројекат између Кине и ЕУ, преко Србије”.

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић је подсетила да је припрема изградње брзе пруге Београд – Будимпешта трајала три године и да је то тренутно највећи пројекат по вредности у Европи.

“Ово је важан дан за Србију, за највећи глобални пројекат ‘Један појас – један пут’, за српско-кинеске односе, за грађане Србије, јер данас почињемо модернизацију пруге којом ће се ићи брзином 200 километара на сат”, рекла је Михајловићева наглашавајући да је улагање у железницу највећи стратешки пројекат Србије.

До сада је модернизовано 250 километара пруга, набављени су нови возови што је довело до већег броја путника и већег превоза терета.

“Наш циљ је не само да будемо део великог глобалног пројекта, већ да грађани и грађанке пожеле да се возе возовима, а да сви они који превозе терет и карго иду преко Србије”, рекла је министарка Михајловић.

Директор “Инфраструктуре железнице Србије” др Мирољуб Јевтић посебно је нагласио да ће прва деоница пруге Београд – Будимпешта, на потеcу Београд Центар – Стара Пазова, имати чак четири колосека, што ће бити прва таква пруга која је изграђена у Србији, те да ће на два колосека возови ићи брзином и до 200 километара у путничком саобраћају, а на друга два брзином од 120 километара у теретном саобраћају. Мирољуб Јевтић најавио је да ће ово бити и прва пруга у Србији на којој неће бити путних прелазака, односно да ће бити само подвожњаци и надвожњаци, те да ће целом трасом пруга бити ограђена.

“ Све што имају европске железнице имаће и српске”, истакао је др Јевтић захваљујући се на великој помоћи у реализицији пројекта председнику Србије Александру Вучићу и Влади Србије. Пожелео је успешан рад извођачима уз најаву да ће прва деоница Београд Центар – Стара Пазова, дужине 34,5 километара бити изграђена у наредних 36 месеци, а вредност уговора износи 350,1 милион долара.

Свечаности су присуствовали и Ванг Сјаотао, заменик директора Националне комисије за развој и реформу НР Кине, Јанг Џонгмин, заменик главног инжењера Кинеске железничке корпорације и председник “China Railways Internacional company“, као и Сун Цју, потпредседник и главни инжењер “China Communications Contructions Company”.

Пројекат модернизације железничке пруге Београд – Будимпешта, први је прекогранични пројекат у оквиру сарадње Кине и земаља централне и источне Европе, који заједнички реализују Србија, Мађарска и Кина. Укупна вредност изградње пруге у Србији  износи приближно две милијарде долара.

Када пруга буде завршена од Београда до Будимпеште путоваће се за мање од три сата.

У оквиру прве фазе од станице Београд Центар до Старе Пазове у дужини од 34,4 километра, предвиђено је измештање и уређење стајалишта Тошин бунар, нове станичне зграде у Земуну и Батајници, те уређење станица Земун Поље, Стара Пазова, Нова Пазова, као и стајалишта Алтина и Камендин. Када буду били завршени радови кроз тунел Бежанијска коса возови ће пролазити брзином од 120 километара на час.Највише брзине возови ће остваривати на деоници од Батајнице до Старе Пазове чак 200 километара на час.Како је планирано комплатнa брза пруга између Београда и Будимпеште треба да буде изграђена за шест година.

                                                                                                                          

 

Posted in Актуелни догађаји, Вести.