Počeli radovi na modernizaciji pruge Beograd – Budimpešta

Radovi na izgradnji i modernizaciji pruge Beograd Centar – Stara Pazova, kao prvoj deonici u okviru izgradnje pruge za velike brzine između Beograda i Budimpešte, svečano su otvoreni na železničkoj stanici Zemun. Početku radova na manifestaciji “Kolosek za budućnost” prisustvovali su predsednica Vlade Republike  Srbije Ana Brnabić, potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture prof. dr Zorana Mihajlović, dr Miroljub Jevtić, generalni direktor „Infrastrukture železnice Srbije“, predstavnici kineskih kompanija koje će raditi na realizaciji projekta, kao i druge zvanice.

Premijerka Srbije Ana Brnabić ukazala je da je pruga Beograd – Budimpešta važan projekat, jer je “prvi prekogranični projekat u okviru saradnje ’16 plus jedan’, potpisan je prvi tripartitni ugovor za njegovu realizaciju, a prvi je projekat između Kine i EU, preko Srbije”.

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović je podsetila da je priprema izgradnje brze pruge Beograd – Budimpešta trajala tri godine i da je to trenutno najveći projekat po vrednosti u Evropi.

“Ovo je važan dan za Srbiju, za najveći globalni projekat ‘Jedan pojas – jedan put’, za srpsko-kineske odnose, za građane Srbije, jer danas počinjemo modernizaciju pruge kojom će se ići brzinom 200 kilometara na sat”, rekla je Mihajlovićeva naglašavajući da je ulaganje u železnicu najveći strateški projekat Srbije.

Do sada je modernizovano 250 kilometara pruga, nabavljeni su novi vozovi što je dovelo do većeg broja putnika i većeg prevoza tereta.

“Naš cilj je ne samo da budemo deo velikog globalnog projekta, već da građani i građanke požele da se voze vozovima, a da svi oni koji prevoze teret i kargo idu preko Srbije”, rekla je ministarka Mihajlović.

Direktor “Infrastrukture železnice Srbije” dr Miroljub Jevtić posebno je naglasio da će prva deonica pruge Beograd – Budimpešta, na potecu Beograd Centar – Stara Pazova, imati čak četiri koloseka, što će biti prva takva pruga koja je izgrađena u Srbiji, te da će na dva koloseka vozovi ići brzinom i do 200 kilometara u putničkom saobraćaju, a na druga dva brzinom od 120 kilometara u teretnom saobraćaju. Miroljub Jevtić najavio je da će ovo biti i prva pruga u Srbiji na kojoj neće biti putnih prelazaka, odnosno da će biti samo podvožnjaci i nadvožnjaci, te da će celom trasom pruga biti ograđena.

“ Sve što imaju evropske železnice imaće i srpske”, istakao je dr Jevtić zahvaljujući se na velikoj pomoći u realiziciji projekta predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću i Vladi Srbije. Poželeo je uspešan rad izvođačima uz najavu da će prva deonica Beograd Centar – Stara Pazova, dužine 34,5 kilometara biti izgrađena u narednih 36 meseci, a vrednost ugovora iznosi 350,1 milion dolara.

Svečanosti su prisustvovali i Vang Sjaotao, zamenik direktora Nacionalne komisije za razvoj i reformu NR Kine, Jang Džongmin, zamenik glavnog inženjera Kineske železničke korporacije i predsednik “China Railways Internacional company“, kao i Sun Cju, potpredsednik i glavni inženjer “China Communications Contructions Company”.

Projekat modernizacije železničke pruge Beograd – Budimpešta, prvi je prekogranični projekat u okviru saradnje Kine i zemalja centralne i istočne Evrope, koji zajednički realizuju Srbija, Mađarska i Kina. Ukupna vrednost izgradnje pruge u Srbiji  iznosi približno dve milijarde dolara.

Kada pruga bude završena od Beograda do Budimpešte putovaće se za manje od tri sata.

U okviru prve faze od stanice Beograd Centar do Stare Pazove u dužini od 34,4 kilometra, predviđeno je izmeštanje i uređenje stajališta Tošin bunar, nove stanične zgrade u Zemunu i Batajnici, te uređenje stanica Zemun Polje, Stara Pazova, Nova Pazova, kao i stajališta Altina i Kamendin. Kada budu bili završeni radovi kroz tunel Bežanijska kosa vozovi će prolaziti brzinom od 120 kilometara na čas.Najviše brzine vozovi će ostvarivati na deonici od Batajnice do Stare Pazove čak 200 kilometara na čas.Kako je planirano komplatna brza pruga između Beograda i Budimpešte treba da bude izgrađena za šest godina.

                                                                                                                          

 

Posted in Aktuelni događaji, Vesti.