Обилазак Жежељевог моста и најава завршетка његове градње до краја наредне године

Потпредседницa Владе РС и министаркa грађевинарства, саобраћаја и инфрастурктуре Зоранa Михајловић, у друштву европске комесарке за саобраћај Виолете Булц, обишла је 6. септембра 2016. године градилиште Жежељев мост . У својству домаћина, ове високе званице дочекали су Игор Мировић, председник Покрајинске владе, Милош Вучевић, градоначелник Новог Сада, државни секретари Миодраг Поледица и Имре Керн, као и  генерални директор „Инфраструктуре железница Србије“ а.д. Душан Гарибовић. На петроварадинској страни Дунава, представник тима инжењера Драги Марјановић је присутнима одржао  презентацију о токовима изградње моста.

Обилазак Жежељевог моста и најава завршетка његове градње до краја наредне године

Обилазак Жежељевог моста и најава завршетка његове градње до краја наредне године

Том приликом, потпредседница Владе је најавила завршетак изградње новог друмско-железничког моста до краја наредне године.  Рок за завршетак радова био је планиран за фебруар 2017. године, али због хидролошких услова, тј. високог водостаја Дунава који је трајао од фебруара па све до краја августа 2016. године, динамика извођења радова је морала бити померена на крај године. Иначе, овај мост, како је изјавила европска комесарка за саобраћај, је од виталног значаја како за железнички, тако и за друмски Коридор X, који повезује ЕУ И Балкан, јер је саставни део пројекта пруге Београд – Будимпешта.

Обилазак Жежељевог моста и најава завршетка његове градње до краја наредне године

На месту старог Жежељевог моста, срушеног током НАТО бомбардовања 1999. године, ниче велелепна грађевина чија ће дужина бити 474 метра, а ширина 31,70 метара. На њему су пројектована два железничка колосека за брзине од 160 км/час, чија је укупна ширина 10,80 метара, две траке за друмски саобраћај укупне ширине 7,70 метара и две бициклистичко-пешачке стазе, укупне ширине 5 метара. Челични лук моста, на сремској страни, дужине 180 метара и висине 34 метра је комплетно урађен, а тренутно је у фази изградње лук  на бачкој страни, дужине 220 метара и висине 47 метара. На средини Дунава гради се централни носећи стуб, на истом месту где се налазио и претходни.  Предвиђено је да се мост отвори прво за железнички, а потом и за друмски саобраћај.

Обилазак Жежељевог моста и најава завршетка његове градње до краја наредне године

Последњих шеснаест година, саобраћај се одвија преко привременог монтажно-демонтажног моста, који се налази у близини новог Жежељевог, а који ће бити уклоњен, по његовој изградњи.

Потпредседница Владе је, између осталог, изјавила  да је у претходном периоду недостајало више сарадње и разумевања између града Новог Сада, Покрајине и Републике на реализацији овог значајног пројекта, али да се ситуација изменила на боље и да тренутно постоји свакодневна комуникација. Али, свакако, долазак комесарке за саобраћај значи велики преокрет за реализацију овог пројекта.

Обилазак Жежељевог моста и најава завршетка његове градње до краја наредне године

Обилазак Жежељевог моста и најава завршетка његове градње до краја наредне године

Posted in Вести and tagged .