Ригорознијим казнама до сузбијања крађа железничке инфраструктуре

Дужи низ година железничка инфраструктура је на мети крадљиваца, који због ситносопственичких интереса, не само да наносе велике материјалне штете железници, као веома важном државном систему, већ угрожавају безбедност и редовност саобраћаја. Центар за унутрашњу безбедност и заштиту „Инфраструктуре железнице Србије“ а.д. тесно сарађује са Министарством унутрашњих послова, како би се ове деструктивне појаве искорениле, или бар свеле на минимум, а лопови привели правди. ЦУБИЗ поседује систем статистичког праћења и аналитичке обраде података о противправним радњама, изграђен сагласно категоризацији COLPOFER (организизацији при UIC, која се бави безбедношћу железничког саобраћаја). Тим системом се одређују, анализирају и истражују карактеристични случајеви и угрожене деонице, службена места, радионице, магацини и сл. У протеклих годину дана, регистровано је 377 противправних радњи, са укупном материјалном штетом од око 53 милиона динара. Међутим, реална материјална штета је вишеструко већа, с обзиром да поред непосредних оштећења, односно онеспособљавања грађевинске, електротехничке, саобраћајне и друге инфраструктуре, подразумева и индиректну материјалну штету, услед застоја и поремећаја у редовности железничког саобраћаја.

Читајте даље

Настављена реконструкција и модернизација јужних деоница, након успешно завршене прве фазе радова, 12. септембар 2016.

Радови на реконструкцији три јужне деонице железничког Коридора Х, између Врања и Прешева, који су започели 18. априла ове године, одвијају се предвиђеном динамиком. У питању су деонице Винарци – Ђорђево (15,015 км), Врањска Бања – Ристовац (17,723 км) и Бујановац – Букаревац (13,761 км) укупне дужине 46,5 километара.

Читајте даље