Rigoroznijim kaznama do suzbijanja krađa železničke infrastrukture

Duži niz godina železnička infrastruktura je na meti kradljivaca, koji zbog sitnosopstveničkih interesa, ne samo da nanose velike materijalne štete železnici, kao veoma važnom državnom sistemu, već ugrožavaju bezbednost i redovnost saobraćaja. Centar za unutrašnju bezbednost i zaštitu „Infrastrukture železnice Srbije“ a.d. tesno sarađuje sa Ministarstvom unutrašnjih poslova, kako bi se ove destruktivne pojave iskorenile, ili bar svele na minimum, a lopovi priveli pravdi. CUBIZ poseduje sistem statističkog praćenja i analitičke obrade podataka o protivpravnim radnjama, izgrađen saglasno kategorizaciji COLPOFER (organizizaciji pri UIC, koja se bavi bezbednošću železničkog saobraćaja). Tim sistemom se određuju, analiziraju i istražuju karakteristični slučajevi i ugrožene deonice, službena mesta, radionice, magacini i sl. U proteklih godinu dana, registrovano je 377 protivpravnih radnji, sa ukupnom materijalnom štetom od oko 53 miliona dinara. Međutim, realna materijalna šteta je višestruko veća, s obzirom da pored neposrednih oštećenja, odnosno onesposobljavanja građevinske, elektrotehničke, saobraćajne i druge infrastrukture, podrazumeva i indirektnu materijalnu štetu, usled zastoja i poremećaja u redovnosti železničkog saobraćaja.

Čitajte dalje

Nastavljena rekonstrukcija i modernizacija južnih deonica, nakon uspešno završene prve faze radova, 12. septembar 2016.

Radovi na rekonstrukciji tri južne deonice železničkog Koridora H, između Vranja i Preševa, koji su započeli 18. aprila ove godine, odvijaju se predviđenom dinamikom. U pitanju su deonice Vinarci – Đorđevo (15,015 km), Vranjska Banja – Ristovac (17,723 km) i Bujanovac – Bukarevac (13,761 km) ukupne dužine 46,5 kilometara.

Čitajte dalje