Svečana promocija projekta modernizacije i izgradnje pruge Beograd – Budimpešta

Premijer Aleksandar Vučić se jučerašnjoj svečanoj promociji projekta modernizacije i izgradnje pruge Beograd-Budimpešta, pridružio u stanici Petrovaradin ušavši u „Štadlerov“ voz  koji je krenuo u 10.25 časova sa glavne železničke stanice Beograd ka Novom Sadu.

U vozu su ga dočekali: potpredsednica Vlade Republike Srbije Zorana Mihajlović, predsednik Nacionalne komisije za razvoj i reforme NR Kine Vang Sijaotao, ambasadori Kine i Mađarske u Beogradu, Li Mančang i Atila Pinter, predstavnici srpskih železnica, Saobraćajnog instituta CIP i kineskog konzorcijuma.

Na stanici u Petrovaradinu, železničari su  obavestili premijera da se broj putnika upetostručio  u poslednjih dva meseca zbog novih vozova  koji su nabavljeni. „Prvi put ljudi hoće da sednu u prvu klasu,  ne jure za doplatu. Nije se verovalo da u Srbiji imamo takve vozove, nećete verovati kakve pruge ćemo imati. Sramota da je od 1884. nismo napredovali u ovoj oblasti“, istakao je Vučić.

Premijer Aleksandar Vučić je izjavio da će građani Srbije moći da koriste modernizovanu brzu prugu Beograd-Budimpešta od 2018. godine, s tim da i pruga Beograd-Novi Sad mora biti otvorena 2018. god.
Naglasio je da je to je velika stvar za našu zemlju, i da će se sve završiti za  2,5 godine, kao i da će Srbija ovom brzom prugom biti povezana sa centralnom i zapadnom Evropom, a Mađarska sa istokom i jugom Evrope.

Premijer je naglasio da je do sada modernizovano 120 kilometara pruge, da na mnogim mestima vozovi sada idu brže, a kada se sa kineskim prijateljima i mađarskim partnerima izgradi brza pruga Beograd-Budimpešta vozovi će u gradskim sredinama ići 120 kilometara na sat, a na otvorenom 180 kilometara na sat.

Urađeno  je dosta  na modernizaciji pruge kod Male Krsne, Palanke, Ćuprije, Paraćina, od Sopota do Kosmaja, i da će se dalje renovirati pruga ka Nišu.

„Srbija će biti zemlja koja će moći da se ponosi svojom železničkom i saobraćajnom infrastrukturom“, izjavio je Vučić.

Premijer se zahvalio i Ruskim železnicama na izuzetnoj dosadašnjoj saradnji, rekavši da će se saradnja nastaviti u istom smeru jer su Ruske železnice isporučivale rezultat „kao švajcarski sat“.
Ministarstvo građevine je najavilo da se početak radova očekuje u 2016. kada bude završena projektna dokumentacija.

Dužina pruge na trasi Koridora 10 između Beograda i Budimpešte je oko 350 kilometara, od čega je 184 km na teritoriji Srbije i 166 km na teritoriji Mađarske, i nakon modernizacije pruge vreme putovanja će biti manje od 3 sata, jer će vozovi dostizati brzinu oko 200 kilometara.

Na srpskoj teritoriji postojeća pruga je jednokolosečna i lošeg je stanja,a ovom modernizacijom planirana je izgradnja dvokolosečne pruge.

Rok za izvođenje radova je 24 meseca od trenutka dobijanja građevinske dozvole.

Ovaj projekat vredan 1,1 milijardu evra, koji će većim delom biti  finansiran kineskim kreditom, a u realizaciji projekta 46 odsto  učestvovaće preduzeća koja nisu iz Kine.

Ministarstvo građevine je najavilo da se početak radova očekuje u 2016. kada bude završena projektna dokumentacija.

Kako je ranije najavljeno, nakon modernizacije pruge Beograd-Budimpešta vreme putovanja između dva grada će skratiti sa osam na manje od tri sata, a vozovi će na toj relaciji postizati brzinu od oko 200 kilometara na sat.

Srbija će projekat modernizacije pruge realizovati u saradnji sa Kinom, a vredan 1,1 milijardu evra.
U Kini je krajem novembra potpisan okvirni sporazum o realizaciji projekta modernizacije pruge Beograd – Budimpešta koji će delom biti finansiran kineskim kreditom.

Takođe, predviđeno je da u realizaciji projekta 46 odsto bude učešće preduzeća koja nisu iz Kine.

Pričitajte i zvanično saopštenje.

Objavljeno u Vesti i označeno .