Potpisan ugovor o rekonstrukciji 77 kilometara deonice Resnik–Valjevo na barskoj pruzi

Novoformirana železnička kompanija „Infrastruktura železnice Srbije“ a.d. i ruska firma „RŽD Internešnl“, 10. decembra u Beogradu su potpisale Aneks 4.1 osnovnog ugovora o ruskom državnom kreditu za modernizaciju srpskih železnica, koji se odnosi na rekonstrukciju i modernizaciju železničke magistralne pruge Beograd (Resnik) – Vrbnica – Granica sa Crnom Gorom (dužine 287 km), tačnije na deonicu Resnik – Valjevo, čija je dužina 77 kilometara. Ugovor su potpisali generalni direktori kompanija „Infrastruktura železnica Srbije“ i „RŽD Internešnl“, mr Goran Maksić i Sergej Aleksejevič Pavlov.

Potpisivanju ugovora su prisustvovali državni sekretar Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Miodrag Poledica, savetnica podpredsednice Vlade Republike Srbije Mišela Nikolić i predstavnici poslovodstva srpskih železnica.

Nakon potpisivanja Aneksa ugovora, vd generalni direktor „Infrastrukture železnice Srbije“ a.d. mr Goran Maksić, izjavio je da je ovo prva deonica na barskoj pruzi, koja će biti rekonstruisana i istakao nacionalni i međunarodni značaj ove pruge, koja povezuje Jadranski basen sa Panevropskim Koridorom X, kao i sa Centralnom i Istočnom Evropom. Ova pruga je izgrađena tačno pre 40 godina i radi očuvanja bezbednosti brzine su smanjene na 30 – 50 km/h, što je dovelo do manje propusne moći i kašnjenja vozova. Nakon rekonstrukcije očekuje se povećanje brzine, pouzdanosti, bezbednosti i veće propusne moći, istakao je mr Goran Maksić.

Generalni direktor „RŽD Internešnl“ rekao je da je ovaj projekat važan za obe zemlje i da je pokazatelj odlične saradnje, koja će se u istom smeru i nastaviti.

Investiciona vrednost radova na predmetnoj deonici je oko 80 miliona dolara.

Početak izvođenja radova planiran je za prvi kvartal 2016.godine, a završetak radova se planira za 14 meseci. Radovi će se izvoditi u dve faze: Faza 1- deonica Vreoci – Valjevo, čiji se završetak planira do početka letnje turističke sezone, 10.06.2016.god. i Faza 2 – deonica Resnik – Vreoci, čiji se početak planira nakon završetka letnje turističke sezone, u septembru 2016. g., sa predviđenim završetkom početkom drugog kvartala 2017. g.

Remontom ove deonice postiže se povećanje bezbednosti, brzine i skraćenje vremena putovanja vozova od sadašnjih 2 sata i 10 minuta na 1 sat i 15 minuta, kao i povećanje propusne moći pruge.

U periodu od 2003. do 2008. godine izvršeni su radovi kapitalnog remonta na pojedinim delovima pruge između Rasnika i Valjeva, a izvođeni su na deonicama Resnik – Bela Reka i Valjevo – Slovac, koji se sada kompletiraju. Glavna revitalizacija pruge je planirana i u narednim godinama a izvešće se na celoj dužini, od Resnika do Državne granice.

Inače pruga Beograd – Bar predstavlja jedan od najvećih graditeljskih poduhvata u ovom delu Evrope i završena je pre ravno 40 godina (27. novembra 1975. g.). Prvi voz koji je prošao prugom, 28. maja 1976. god., je Plavi voz u kome je putnik bio Maršal Tito, a zvanično je puštena u saobraćaj dva dana nakon toga. Živi svedok puštanja pruge u saobraćaj je i bivši mašinovođa Slavoljub Potić, koji se obratio prisutnima i podelio svoje utiske i izrazio nadu da će pruga biti dovedena u stanje u kakvom je bila kada je on kao prethodnica Plavog voza, pre 40 godina, vozio ovom prugom.

Objavljeno u Vesti i označeno .